Aankomst Mike & meer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Guus Stellingwerf - WaarBenJij.nu Aankomst Mike & meer - Reisverslag uit Sydney, Australië van Guus Stellingwerf - WaarBenJij.nu

Aankomst Mike & meer

Door: Mike & Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

18 Juli 2014 | Australië, Sydney

Guus: Na een paar dagen wandelingen te hebben gemaakt, naar voetbal gekeken en een beetje rustig aan te hebben gedaan moest ik de 15e vroeg opstaan. Mike kwam aan! Hieronder zijn verhaal van zijn reis ;)

13 juli (Mike): Vandaag om 20.10 opgestegen richting Seoul. Mijn stoel was de 4e van links. Ik heb niet al te veel beenruimte, maar door steeds van positie te ruilen is het goed te doen. Om de tijd wat te versnellen heb ik twee films gekeken: ' U want me 2 kill him' en ' The awkward moment.' Het was een rustige vlucht en heb zelfs nog goed kunnen slapen. Tijdens de vlucht heb ik pasta en een omelet gegeten. Smaakte helemaal niet verkeerd. Verder zat ik naast zo'n beetje de enige nederlanders die in het toestel zaten.

14 juli (Mike): Rond zo'n twee uur soepel geland op Seoul. Het was er erg mistig en pas de laatste 100 meter was de grond zichtbaar.
Heb bij de burgerking wat gegeten en ben daarna in een loungestoel gaan slapen voor zo'n twee uur. Vervolgens weer om 18.20 lokale tijd gaan boarden. Ik ben een van de weinige "blanke" en nog is heel lang dus ik ben een aardige attractie hier. Nog wat mensen gesproken die helemaal leip worden als je zegt dat je uit Nederland komt. Beginnen ze gelijk over voetbal.
Het vliegtuig steeg iets later op dan gepland. Dit keer zit ik naast een hele aardige Koreaanse man (Suk ho Seo) die vroeger nog tegen Gessink gejudood heeft. We hebben een hele tijd zitten praten.
Dit keer had ik noedels op die echt verschrikkelijk pittig waren maar ik laat me niet kennen naast die Koreaan. Nog even captain America gekeken en daarna gaan slapen.

15 juli (Mike): Op Sydney airport kwamen Guus en de tante van Guus me ophalen. Eenmaal op de weg was het wennen dat er aan de linkerkant gereden wordt. Bij de tante van Guus haar huis even wat gegeten en mijn spullen gedropt. Daarna gingen we naar Manly beach waar we de veerboot naar Sydney namen. In Sydney zijn we naar het Opera house, harbour bridge, The rocks, botanic gardens en Darling Harbour geweest. We hebben echt iets van 15 km gelopen. Dat hadden mijn benen ook wel in de gaten. Nadat we zo'n beetje alle highlights in Sydney gezien hadden zijn we weer met de veerboot naar Manly beach gegaan. Daarna met de bus naar huis. Verder niet meer veel gedaan en gaan slapen in de garage die is omgebouwd tot 'man cave.'

16 juli (Mike): Pas om 12 uur wakker geworden en ontbeten. Gewoon maar toast met suiker en risenbread (soort van krentenbrood) gegeten. Het beleg is hier namelijk heel erg apart: choco-mint pasta, vegemite (heel erg smerig!) en peanut butter crunch. We hadden aardig wat op. Na het ontbijt nog even wat dingen geregeld voor de reis.
Om 14.30 heeft Guus z'n tante ons bij Palmbeach afgezet. Hier hebben ze een paar afleveringen van Baywatch opgenomen. Verder wonen er ook veel bekende mensen en dat is goed te zien aan de huizen die er staan.
We zijn langs het strand richting de vuurtoren op de berg gelopen. Een paar jaar geleden was er op deze berg nog een bosbrand geweest en er staan daarom ook nog veel verbrande bomen. Boven op de berg had je een heel mooi uitzicht. Het was zo'n beetje 5 uur voordat we weer naar beneden richting de bus gingen. Met de bus naar Dee Why voor een overstap maar daar konden we bus 142 niet vinden. Heel stuk heen en weer gelopen en uiteindelijk een bus gevonden die ook naar Beacon Hill ging. Daar verdwaalde we vervolgens weer, uiteindelijk na lang lopen kwamen we toch weer thuis. We hadden nu alleen verschrikkelijke honger. Dus toen heeft Guus z'n tante een subway waardige beefsandwich gemaakt die verdomd lekker was. Daarna nog even tv gekeken en zijn we rond 12 uur gaan slapen. We hadden vandaag erg veel geluk met het weer het was zo'n 18 graden met veel zon. Gisteren was het namelijk de hele dag bewolkt geweest, en met de zon erbij is het landschap hier veel mooier.

17 juli (Guus): Toch maar de wekker gezet voor vandaag! We hebben een dagkaart gekocht bij de Wharf (werf) en zijn via Circulair Quay naar Watsons Bay gevaren. Daar echt een supermooie wandeling gemaakt langs de klif. Wat een uitzicht! Mike voor het eerst zijn GoPro uitgetest in Australië. De geschutskoepels zijn daar nog te zien samen met de ondergrondse gangen die wel afgesloten waren, maar waar je toch naar binnen kon kijken. Terug gelopen om de bus te pakken naar Bondi Beach, HET strand van Sydney. Wij vonden er nou niet bepaald veel aan, we hebben veel mooiere stranden gezien! Een 'Bondi Burger' gehaald die door een paar mensen aanbevolen waren, maar ook hier vonden wij niet veel aan... So far, so good xD Wel in de verte walvissen gezien wat echt heel gaaf was! Ik ben vervolgens mijn dagkaart verloren dus ik moest extra betalen voor het openbaar vervoer.. -.-' Ach, zoveel was het niet. Bij de Wharf terug in Manly een Mexicaanse Burrito met Enchiladas gegeten wat echt heel lekker maar wel ontzettend vullend was. Toen naar het huis van m'n tante gegaan om even te douchen want 's avonds hebben we een 'pub crawl' gedaan met de twee meiden die ook in Nederland waren een tijdje terug. Mike was zo slim om geen ID mee te nemen maar we zijn toch bij een paar pubs naar binnen gekomen. Echt een hele gezellige avond gehad! Om 2:30 uur weer thuis en meteen ons bed in.

18 juni (Guus): Vandaag lekker uitgeslapen, wel na een onrustige nacht. Het stormde en dat maakt een lawaai wat je helemaal goed hoort in een garage.. Er was zelfs een alarm afgegaan waar wij niks van gemerkt hebben. 's Middags naar Manly Dam gegaan om daar Bacon & Eggs op een BBQ te gooien. Lekker ontbijt/lunch gehad. Twee kookabara's zaten te wachten totdat wij maar eens zouden vertrekken zodat ze de restjes op konden eten. Na uitgegeten te zijn een wandeling gemaakt rond het meer van Manly Dam. We zitten nu hier het blog te schrijven en we gaan zo eten (BBQ, alweer). Lekkuurrr! Ook moeten we nog even ons verblijf in Byron Bay regelen dus dat staat ook nog op het To Do lijstje. Kortom, tot nu toe een toptijd gehad!

• 18 Juli 2014 - 12:11

Sjaak:

Net even geskyped, erg leuk je weer eens te zien en zoals ik kon zien had je het erg naar je zin. Moet ook haast wel na al die leuke verhalen. En dan morgen met z'n tweeen op stap. Maak er wat moois van.

• 18 Juli 2014 - 21:43

Tarik:

Kikkoh mac bikkoh!!
    Btw respect voor het typen:p

• 19 Juli 2014 - 12:43

Marjolijn:

Heerlijk dat hele verhaal te lezen!

• 20 Juli 2014 - 19:25

Desirée:

Hey mannen! Jemig, wat doen jullie veel en wat lopen jullie nog meer! Krijg er spontaan blaren van! :p Wat schrijven jullie goed. Heerlijk om te lezen! Nog even en dan samen op pad. Gaaf hoor! Blijf genieten en ik blijf jullie volgen! Gr. Dees en John

• 21 Juli 2014 - 08:21

N,kerzaan:

Hoi Mike en guus jullie maken veel mee
    heerlijk om te lezen wij volgen jullie op de voet
    en genieten ook{behalve het verhaal van de taxi hahaha}
    Nog veel fijne dagen groetjes opa oma