Surfdudes - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Guus Stellingwerf - WaarBenJij.nu Surfdudes - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Guus Stellingwerf - WaarBenJij.nu

Surfdudes

Door: Mike & Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

02 Augustus 2014 | Australië, Noosa Heads

31 juli: We zijn vandaag naar een bedrijf gegaan waar Mike een 18+ kaart kon halen zodat hij zijn paspoort thuis kon laten bij het uitgaan. Helaas had hij een bewijs te weinig voor het aantonen dat hij toch wel echt Mike was... Met de bus naar Main Beach gereden en daar de Franse meiden gedag gezegd. Die gingen al verder reizen en komen we waarschijnlijk niet meer tegen. We hebben een Coastal Walk gedaan en hebben ontzettend veel gezien. Zelfs een wilde kangaroo! Tijdens het lopen zijn we een andere route ingeslagen maar die duurde iets langer dan verwacht. We zijn in het pikkedonker door het regenwoud gelopen met onze iPhone als zaklamp. Uiteindelijk uitgekomen op het strand dicht bij ons hostel. De hemel was weer helemaal helder dus het uitzicht was gaaf. We hebben bij een Italiaans restaurant gegeten; Mike had eendenborst gebakken in rode wijn met champignons en Gnochi, een aardappelpasta. Ik had een Siliciaanse pizza. Errug lekker! Terug in het hostel zijn we gaan schaken en dat beviel! Leuk om 't weer is te spelen.

1 aug: Na het boodschappen doen klaarmaken om te gaan surfen! We hadden nog even tijd dus zijn we weer gaan schaken. Om 1 uur werden we opgehaald voor ons hostel. Surfen was echt gaaf om te doen! De instructeur was een aardige gast en hielp ons veel in het begin. Aan het einde hebben we zelf een paar golven gepakt. We zijn terug gebracht naar ons hostel, vanaf daar zijn we meteen naar dorp gegaan om wat vouchers op te halen voor morgen, terug naar het hostel, even chillen en sperziebonen koken met 'Kangooroo Meat'. Eerste keer dat we dat geproefd hebben! Het was lekker :P nog even chillen en naar bed.

2 aug: Vandaag met de bus naar Eumundi Market gegaan. Eumundi is een klein plaatsje net buiten Noosa waar elke week een markt gehouden wordt. De markt was redelijk groot maar je kwam vaak dezelfde soort kraampjes tegen. Ik had er meer van verwacht maar het was toch leuk om een keertje gezien te hebben. Terug naar ons hostel en naar het strand gegaan. Daar hebben we wat gelegen en gevoetbalt met wat Duitse jongens, natuurlijk gewonnen. Het begon als snel koud te worden dus zijn we naar huis gegaan, hebben nog wat gechilld om daarna te koken. Nu zitten we weer in de 'Common Area' en zien we wel wat de avond ons brengt!

• 02 Augustus 2014 - 10:59

Sjaak:

Leuk weer te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben. Beetje logisch dat Mike moet laten zien dat hij 18 is, hij is natuurlijk ook zo'n klein ventje...... Moet jij dan wel je paspoort meenemen? Ik lees het wel weer in jullie volgende blog hoe het verder gaat. Heel veel plezier

• 02 Augustus 2014 - 11:02

Marjolijn:

Wel een beetje vreemd dat je gelijk die kangoeroe opeet.....zie je er een in het wild.....eet je het gelijk op...... ;-)

• 03 Augustus 2014 - 20:10

Desirée:

Wij eten toch ook koeien uit de wei Mar? Whaaaaahahaaha! Geweldig om jullie 'avonturen' te lezen . Zo 'reizen' we allemaal n btje mee! Echt leuk! Have fun!!