Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Guus Stellingwerf - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Guus Stellingwerf - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Mike & Guus

Blijf op de hoogte en volg Guus

21 Juli 2014 | Australië, Byron Bay

19 juli:
's Ochtends vroeg nog even naar m'n neefje zijn voetbalwedstrijd gekeken met Mike. Nog even snel gedouched en laatste spullen gepakt om dan naar het vliegveld te vertrekken. We vlogen met Virgin Australia vanaf Sydney naar Ballina en dat was zo voorbij (1 uur en 15 minuten). Mike heeft nog even een praatje gemaakt met de piloten. Na onze bagage opgehaald te hebben liepen we naar buiten om te kijken hoe we naar Byron konden komen. De opties waren: de bus: $9 p.p. en een uurtje wachten, $20 met een shuttlebus en dan als laatste een taxi. We hebben aan de taxi gevraagd hoe veel het kostte waarbij hij antwoorde $19 (ninetee-n). Een groot misverstand, we zagen in het begin de teller niet in de taxi maar na het grootste stuk afgelegd te hebben bleek deze op het plafond te zitten. De teller gaf aan: $90... Uiteindelijk $104 moeten betalen maar wel voor de deur afgezet. We waren nog niet genoeg gepijnigd want we kwamen er later nog achter dat er een bus gratis vanaf Byron naar ons hostel reed.. Kortom, veelste veel uitgegeven voor deze korte reis.

Gelukkig is het hostel wel heel erg goedkoop, mooi en uitgebreid dus dat zit wel goed. We slapen met twee Noorse meiden, een Duits meisje en een Australier op een kamer die allemaal erg aardig zijn.
We hebben onze spullen gedropt en zijn naar Byron gereden met de gratis shuttlebus. We zijn naar Woolworth's gegaan om boodschappen te doen voor die avond en de volgende ochtend. Terug bij de halte kwamen we er achter dat de bus pas over een uur weer terug reed dus zijn we over het strand terug gelopen. De hemel was ECHT heel gaaf, helemaal helder en de melkweg was zelfs te zien. Mooi mee genomen dus! Na een hamburger op de BBQ naar de 'dorm' en gaan slapen.

20 juli:
's Ochtends rustig aan, vooral Guus, uit bed gekomen en naar het strand gegaan. Na 10 minuten lekker zon maar nadat we onszelf hadden ingesmeerd was de zon niet meer te zien, verdwenen achter de wolken. Het werd koud dus zijn we naar Byron gereden met de shuttlebus en zijn we naar de vuurtoren gelopen. Daar was een ongeluk gebeurd, een man van in de 60 was over het hek gevallen. De vuurtoren van Byron Bay staat op een hoge klif dus het was best spannend hoe hij er uit zou komen. Toch maar terug gelopen via het strand want het duurde redelijk lang. In de supermarkt Woolworth's weer eten en drinken gehaald en terug gelopen naar ons hostel.

21 juli:
's Ochtends wakker geworden, Guus weer als laatste..., en hebben we ontbeten. Het ontbijt bestaat nu al 2 dagen uit brood met jam, ons rantsoen.. Gisteren ook nog noodles gegeten dus we hebben nu 2 bekers. Van alles maken we wat om te gebruiken. De Australische jongen was vertrokken dus we hebben nu 1 bed vrij. We zijn na het ontbijt naar het strand gegaan want het was mooi weer! Om ongeveer half 3 terug gegaan naar de 'dorm' omdat het weer bewolkt werd. Meteen twee dagen extra geboekt dus we zitten nu in plaats van tot de 22ste tot de 24ste hier. Nu zitten we hier ons blog te schrijven en te wachten tot de bus die over 8 minuten vertrekt. We gaan naar Byron boodschappen doen en een beetje rondkijken.

We zien wel wat ons staat te gebeuren. Aju!

• 21 Juli 2014 - 09:17

Marjolijn:

Tja Mike, ik heb in die bijna 20 jaar nooit Guus zijn aan knopje kunnen vinden. Sorry

• 22 Juli 2014 - 20:44

Hilly:

Hey jongens,

Ik heb jullie reisverslag weer gelezen, zonde voor het geld van de taxi maar daar hebben jullie weer wat van geleerd, dat doe je geen tweede keer! Geniet maar lekker en tot de volgende keer en Guus, een beetje vroeger naar bed gaan, dan ben je volgende keer als eerste uit bed.

Groetjes Hilly en natuurlijk van Johan